Kalite Yönetimi İşini Kimler Yapıyor / Yapmalıdır?

Kalite Yönetimi İşini Kimler Yapıyor / Yapmalıdır?

Kalite yönetim danışmanlığını ve denetimlerini sektör deneyimi olan ve kalite sistemlerini iyi bilen kişiler yapmalıdır.

toplam katilim

Ancak kalite, iş güvenliği, çevre, enerji verimliliği, ... vb. konular şirketlerde sadece bir kişinin çalışmasıyla olmamalı, en üst kadrodan en alta kadar sistem gereklilikleri bilinerek uygun şekilde işletilmelidir. Bu konuda yönetimin tam desteği, çalışanların katılımı esastır.

Devamını oku...

5S Kurallarının İşletmeler İçin Faydaları

5S Kurallarının İşletmeler İçin Faydaları

5s işletmelerdeki düzen ve disiplini sağlamak için kullanılan hem basit hem de işletmenin en küçük ayrıntılarını denetimini sağlayan ve diğer iyileştirme çalışmalarının temelini oluşturan bir sistemdir.

1) SINIFLANDIRMA (AYIKLAMA)

Sınıflama; lüzumluları da sınıflandır, lüzumsuzları da sınıflandır demektir. Kelimenin tam anlamı ise başından sonuna hedef alandaki her şeyi sınıflandır demektir.

5s kalite sistemi

2) DÜZENLEME (YERLEŞTİRME)

Devamını oku...

Kurumsal Risk Yönetimi

Kurumsal Risk Yönetimi

Yenilenen ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ile birlikte risk yönetimi daha da ön plana çıkacak. Bu kapsamda firmanın tüm faaliyetlerini bir risk değerlendirmesinden geçirerek önceliklerini belirlemesi ve risklere karşı önlem alması beklenecek.

Zaten Çevre ve İş Güvenliği sistemlerini işleten firmalar bu terime yabancı değil. Risk yönetimi geçtiğimiz dönemlerdeki doğal afetler, hacker saldırıları, ekonomik krizler ve kazalar sonucunda şirketlerin bilgi ve para kaybetmeleri, insan hayatını etkileyen unsurların oluşması nedeniyle önem kazandı.

risk yonetimi

Devamını oku...

Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesi

Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesi

Müşteri memnuniyeti anketi kalite sistemlerinin bir gereği olmanın yanında, şirketin kendi öz değerlendirmesini yapabilmesi açısından önemlidir.

Müşteri memnuniyetini ölçmek için en basit ve uygulanabilir yöntem anketlerdir. Anketlerin yanında telefonla arayıp durumun ölçülmesi, müşteriden gelecek geri bildirimler, siparişlerin devam etmesi, bırakılan bahşişler, ayrılırken söylenen memnuniyet içeren sözler gibi ikincil değerlendirme araçları da bazı sektörler için kullanılmaktadır.

musteri memnuniyeti

Devamını oku...

Çelik ve alüminyum yapı, kaynaklı imalat, demiryolu araçları, akreditasyon standartları, yönetim sistemleri gibi bir çok alanda danışmanlık, eğitim, denetim, belgelendirme faaliyetleri için...

EN 1090, ISO 3834, EN 15085...

EN 1090, ISO 3834, EN 15085 ve ilgli standartlarda bakanlık ve kamu kuruluşları personelleri eğitimlerinden, Türkak belgelendirme denetimleri, belgelendirme kuruluşları ve onaylanmış kuruluşlara danışmanlık ve eğitim, ürün ve sistem belgelendirme denetimleri, imalatçı firmalara eğitim ve danışnamlık, bireysel ve kurumsal eğitimlere kadar tüm seviyelerde alanında en tecrübeli ve bilgili hizmet.

DANIŞMANLIK HİZMETLERİ

Çelik ve alüminyum yapı uygulamaları (EN 1090), kaynaklı imalat (ISO 3834), demiryolu araçları (EN 15085), kaynak mühendisliği uygulamaları (IWE/EWE, PQR, WPS, WPQ...), yönetim sistemleri (ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 19011, 31000...), akreditasyon (ISO 17020, ISO 17024, ISO 17065...) gibi üretim sektörünün ihtiyacı olan tüm konularda eğitim ve danışmanlık hizmetleri ile gerekli yönlendirme çalışmaları.

İLKER ERGÜN

Makina ve Kaynak Mühendisi olan İlker Ergün, 2002 yılından beri sektörün öncü kuruluşlarında üretim va kalite departmanlarında görev yapmıştır. 2014 yılında bir onaylanmış kuruluşta komite üyeliği olarak başlayan bireysel hizmetlerine zamanla yenilerini ekleyerek birçok kamu ve özel kuruluş ile derneğe ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunmuştur. Halen bu alanlarda danışmanlık, eğitim, denetim faaliyetlerine devam etmektedir.