Yönetim Sistemleri Danışmanlık
Kalite Yönetimi İşini Kimler Yapıyor / Yapmalıdır?
Kalite Yönetimi İşini Kimler Yapıyor / Yapmalıdır?
Kalite yönetim danışmanlığını ve denetimlerini sektör deneyimi olan ve kalite sistemlerini iyi bilen kişiler yapmalıdır.
Ancak kalite, iş güvenliği, çevre, enerji verimliliği, ... vb. konular şirketlerde sadece bir kişinin çalışmasıyla olmamalı, en üst kadrodan en alta kadar sistem gereklilikleri bilinerek uygun şekilde işletilmelidir. Bu konuda yönetimin tam desteği, çalışanların katılımı esastır.
Yönetim sistemleri tüm faaliyetleri ve tüm birimleri kapsar. Şirket içi ve dışı eğitimler ile her personelin, patronun, alt yüklenicinin siteme dahil edilmesi gerekir.
Sadece bir kişinin çalışarak oluşturduğu bir sistem değil, doküman kalabalığından başka birşey değildir. Angarya olmaktan öteye geçemez.
Tüm çalışanların katkısıyla oluşturulacak yapı ise gerçek bir yaşayan sistemdir. Hem şirketi hem de çalışanları ileriye götürür. Daha az çalışarak daha fazla iş çıkartılır, verim artar, karlılık artar. Bu durum çalışanın, şirketin, patronun, ülkenin avantajınadır.
Belgenizi para karşılığı almış olsanız dahi, biraz emek harcayarak ihtiyacınız kadar çalışan bir sisteme çevirebilir, boşa verilen belge ücretleri gelire dönüştürülebilir.