Yönetim Sistemleri Danışmanlık
Kalite Sistemleri Kaliteyi Garanti Eder Mi?
Kalite Sistemleri Kaliteyi Garanti Eder Mi?
Bu aslında oldukça karmaşık neden sonuç ilişkilerini içinde barındıran bir sorudur. Ancak en kısa anlamda cevap vermek gerekirse "hayır" denebilir.
İçinde insan faktörü bulunan her sistem ne kadar mükemmel tasarlanmış olursa olsun hata yapmaya meyillidir.
Elbette işin sağlıklı yürümesi için öncelikle kalite güvence sağlanmalı, sonrasında gerektiği kadar kalite kontrol uygulanmalıdır.
Daha öncesinde sadece doküman olarak görülen kalite güvence, gelişen teknikler ve yeni yaklaşımlar ile sadece doküman kontrolü olmaktan çıkıp sistemin sağlıklı uygulanmasını garanti eden uygulamalar bütünü olmaya başlamıştır.
Buradan aslında her işlem için bir prosedür ya da talimat yazılmasının gerekli olmadığı sonucuna ulaşabiliriz. Uygulama sırasında artık alışkanlık haline gelmiş, şirket kültürü içine yerleşmiş işlerin herhangi bir dokümantasyona bağlı olmadan devam ettiği göz önüne alınarak bu işler ile ilgili önceki dokümantasyon iptal edilebilir ya da hiç hazırlanmayabilir.
Ayrıca bir kalite sisteminin başarılı olması, ürün ve hizmet kalitesine olumlu etki yapabilmesi için kurum içindeki herkesin sistemden haberdar olması ve üzerine düşeni yapması gerekmektedir.
Kaliteyi garanti etmek için tasarlanan sitemler içinde bir adımda meydana gelebilecek hata diğer tüm adımları etkileyebilir. Bu hataların önüne geçebilmek için de sistemin kendi kendini kontrolü ve her bir aşamada bulunan personelin de kendinden önceki adımı kontrol etmesi gerekir.
Kalite Güvencenin kaliteyi temin edebilmesi için kalite kontrolü uygun şekilde desteklemesi ve kalite kontrol işlerinin de gerektiği kadar, yerinde ve zamanında yapılması ile sistemin doğrulanması gerekir.