Yönetim Sistemleri Danışmanlık
Gözetim Firması NCR Yazdı, Peki Şimdi Ne Olacak?
Gözetim Firması NCR Yazdı, Peki Şimdi Ne Olacak?
Genellikle konuşmalarda ve müşteri görüşmelerinde kalite yönetimi şirketin en büyük önceliği gibi bahsedilse de yapı sektöründe genelde üst yönetimin ilk önceliği kalite değildir. Kalite sistemleri müşteriye güven vermek, pazarlamayı yapmak için öne sürülür. İş başladıktan sonra meydana gelen uygunsuzluklar da şirketin, müşterinin ya da gözetim firmasının yöntemlerine göre çözülür.
Ortada eğer bir uygunsuzluk varsa bu uygunsuzluğun nedenleri araştırılmalı, tekrarlanmayacak şekilde çözüme ulaştırılmalıdır. Tüm kalite sistemlerinde mevcut olan uygunsuzluk ve düzeltici faaliyet yapıları sistemin ve şirketin gelişmesi için en önemli çalışmaları tarif ederler.
Günümüzde yönetici pozisonunda görev alanların hiçbiri üniversite eğitimi sırasında kalite yönetimi ile ilgili dersler almamışlardır. Bu yöneticilerden sadece bir kısmı sonradan kurs ya da eğitim alarak konu hakkında bilgi sahibidir. Konu ile ilgili yeterli bilgisi olmayan bir yöneticinin de sistemin sağlıklı çalışması için zaman ayırmasını bekleyemezsiniz. Günümüzde artık birçok yönetim ve mühendislik bölümünde konu ile ilgili dersler vardır.
Bu nedenle gözetim, denetim firmaları ya da müşteri tarafından yazılan uygunsuzluk raporları genellikle bir kenara atılarak uzun zaman bekletilir. Hak ediş zamanı geldiğinde müşteri tarafından zorlanmadığı sürece de bir çözüm aranmaz. Zaten aradan bu kadar zaman geçtiğinde de ya konunun bir önemi kalmamıştır ya da artık yapılacak bir şey yoktur.
Burada kalite yöneticilerinin uygunsuzlukların takibi ve giderilmesi konusunda ekstra bir çaba harcayarak yönetimi ve çalışanları organize etmesi gerekecektir. Bu konu hem müşteri memnuniyeti hem de şirketin geleceği açısından hiç de yadsınmayacak bir durumdur.