Yönetim Sistemleri Danışmanlık
Kalite Çemberi Nedir?
Kalite Çemberi Nedir?
Kalite çemberleri, işletmede çalışanların karşılaştıkları ve karşılaşabilecekleri sorunları belirleyerek bu sorunlara çözüm bulmak için oluşturulan ve katılımın gönüllük esasına dayanarak, düzenli aralıklarla toplanan küçük çalışma gruplarıdır.
K.Ç. ilk olarak 1960 yılında Prof. Dr. K.Ishikawa tarafından Japonya’da gerçekleştirilmiştir. Ishikawa’ya göre Japon kalite çemberlerinin temel felsefesi, Japon yönetim sisteminin ve aile geleneklerinin temel felsefelerinin bir uygulamasıdır. Yani Japonların birlikte çalışmalarının ortaya çıkardığı doğal bir oluşumdur.
Kalite Çemberinin Amaçları
- Hataları azaltmak ve kaliteyi geliştirmek
- Daha etkin ekip çalışması yaratmak
- İşe karşı ilgiyi arttırmak
- Çalışanların motivasyonunu arttırmak
- Çalışanların yaratıcılığından yararlanmak
- Sorun önleme ve çözme yeteneğini yaratmak
- Şirket içi iletişimi geliştirmek
- Uyumlu yönetici çalışan ilişkisi geliştirmek
- Kişileri ve liderlik yeteneklerini geliştirmek
- Daha büyük bir iş güvenliği bilinci yaratmak
Bunlara dayanarak Kalite Çemberlerinin asıl amacı işçiyi monotonluktan uzaklaştırmak, ona değer vermek yani insan kaynağını verimli bir şekilde kullanmaktır.
Bu amacı gerçekleştirmek için de yönetim Kalite Çemberlerine destek vermeye hazır olmalıdır. Bu destek özgür, güçlü, gayretli ve kararlı olmalıdır.