Yönetim Sistemleri Danışmanlık
Kalite Kültürü Oluşturmak
Kalite Kültürü Oluşturmak
Kalite kültürünü bir firmada yerleştirebilmek için çeşitli çalışmalar yapılmaktadır.
Ancak bu çalışmaların kağıt üstünde kalmaması, uygulamaya geçebilmesi için yönetimden, bekçiye, bahçıvana kadar herkese ulaştırılması ve örneklerle somut olarak gösterilmesi lazımdır.
Yönetimin her kademesi benimsenen kültürü içselleştirmeli ve hiç taviz vermeden uygulamalıdır. Unutulmamalıdır ki kalite yukarıdan aşağıya doğru empoze edilir ve aşağıdan yukarıya doğru uygulanır.
Aynı zamanda bu kültürün alt yüklenicilere de geçmesi için ekstra bir efor harcanmalı ve onlar da sistemin içine girebilmesi için desteklenmelidir.
Ulaşılmak istenen kalite seviyesi ve kültürü yavaş yavaş empoze edilmeli, uzun vadeli planlar yapılarak hedefe yaklaşılmalıdır.
Kalite kültürü hiçbir zaman bir kişinin görevi olarak düşünülemez. Üst yönetim ve bir takım olarak tüm çalışanlar işin içinde olmalıdır.
Günümüzde şirketler hem uzun yıllar piyasada kalmak, bilinir olmak, çok para kazanmak isterken hem de her aldıkları aksiyonun hemen cevap vermesini beklemektedirler. Maalesef ki bu pek mümkün değildir. Nasıl ki şirketin uzun yıllar yaşamasını istiyorsak kalite kültürü için de uzun yıllar çalışmamız gerekmektedir. Yıllardan beri bildiğimiz yerli ve uluslar arası markalar halen daha kalite kültürlerine katkıda bulunmaktadır. Zaten bu çalışmaları yapmayanları artık piyasada göremiyoruz.
Kalite rekabetçi piyasa şartlarında ayakta kalabilmenin bir yoludur. Birçok sektör için kaliteli olmak dışında yapılabilecek pek bir şey yoktur. Ayrıca kalitesiz yapılan işin düzeltilmesi için harcanan bedel genelde sözleşme tutarının %5 i kadardır. Bu rakam da zaten birçok projede tahmin edilen kar oranı ile aynıdır.