SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı
SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı
SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı (SAI - Social Accountibility International)
Uluslararası Sosyal Sorumluluk Örgütü tarafından 1997 yılının ekim ayında çıkarılan SA 8000 standardı çalışanların temel haklarını garanti altına almayı hedeflemiştir. Dünyada ki ilk tedarikçi değerlendirme standarı olarak kabul edilen SA 8000, 2001 yılında revize edilmiştir. SA 8000 standardı çok uluslu katılımlarında ortaklaşa hazırladığı bir standarttır. Bu standardı ILO sözleşmeleri, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi temel alınarak işçi sendikaları, insan hakları ve çocuk hakları örgütleri, akademisyenler ve işverenlerin oluşturduğu bir çalışma grubu hazırlamıştır.
ISO standartları kalite yönetim sistemi ve çevre yönetim sistemi için süreç tabanlı, hizmet ve üretim sektörlerinin her ikisinde de uygulanabilen standartlardır. SA 8000 standardı ise daha az süreç tabanlı, daha fazla kuralcı ve sonuç odaklıdır. SA 8000 üretim sektörü ile daha fazla ilgilidir ve denetimleri ISO 9000 ve ISO 14000'de olduğu gibi sadece süreç yerinde değil, aynı zamanda işgörenler, pay sahipleri ve ilgili diğer taraflar ile görüşmeleri ve çalışma ortamı dışında gerekli olan yerlerin ziyaretlerini de kapsar.