Yazılar
Elevator Speech (Asansör Konuşması) Nasıl Hazırlanır?
Elevator Speech (Asansör Konuşması) Nasıl Hazırlanır?
İş dünyasında çoğu zaman kendinizi anlatacak yeterli zaman bulamazsınız. Tanışmak istediğiniz önemli biriyle karşılaştığınızda, ya da birisi size neler yapıyorsun dediğinde ağzınızdan klişe birkaç sözcük dışında pek bir şey çıkamaz.
Bu gibi durumlara hazırlıklı olmak, önemli bir fırsatı kaçırdıktan sonra pişman olmamak için "Elevator Pitch", "Elevator Speech", veya "Elevator Statement" olarak da adlandırılan "Asansör Konuşmasını" hazırlamanız gerekir.
Elevator Pitch (Asansör Konuşması), bir kişi için hazırlanabileceği gibi bir şirket, bir proje ya da bir fikir için de hazırlanabilir.
İşte Elevator Speech (Asansör Konuşması) önerilerimiz:
- Konuşmanızın ideal süresi 30 saniye ile 1 dakika arasında olmalıdır.
- Hedefinizi/amacınızı belirleyin.
- Bir kağıda;
- Yetenekler
- Fikirler
- Beceriler
- Yeterlilikler
- Vasıflar
- Anahtar kelimeler
listesi hazırlayın. Sonra bu listeden klişe lafları ve kritik olmayanları silin. Bu kelimeleri metninize serpiştirin.
- Herkesin anlayamayacağı kısaltma ve jargonları kullanmayın.
- Başlangıç için en iyi cümle çalışma alanınızı ve işinizi söylemektir. Ne yaptığınızı açık bir şekilde söyleyemezseniz kimse size yardım edemez.
- Kim olduğunuzu açıklayın.
- Neler yaptığınızı açıklayın.
- Ne yapmak istediğinizi açıklayın.
Örnek asansör konuşması:
"Merhaba, ben Jessica Seaborn. Sigorta sektöründe 10 yıllık deneyime sahip bir muhasebeciyim, sigorta ve finans konularında çalışabileceğim, İstanbul dışında şehirlerde yeni iş fırsatları arıyorum."
Bu konuşma 10-15 saniyenizi alacaktır. Geri kalan zamanınızda da biraz daha detaylardan bahsedebilirsiniz.
- Çözebileceğiniz sorunları ve nasıl yardımcı olabileceğinizi açıklayın.
- İlgi çekmek için kısa cevaplı sorular eklenebilir.
- İlgi çekici olabilmek için istatistikî bilgiler eklenebilir.
- İnsanlar için ilginç gelebilecek şekilde cümleler kurun.
- Bir şeyler vaat edin.
- İletişimi devam ettirecek şekilde sonuçlandırın.
- Kartvizit, görüşme ya da toplantı talebi ile konuşmanızı bitirin.
- Karşınızdakinin konu ile ilgili sorabileceği sorulara cevap verebileceğinizden emin olun.
- Kısa konuşmayı yazmayı bitirdikten sonra defalarca okuyun.
- Sesli okuyarak süreyi kontrol edin.
- Aile ve arkadaşlarınıza okuyarak yorumlarını alın.
- Ayna karşısında pratik yapın.
- Konuşmanız yeterince akıcı ve anlaşılabilir oluncaya kadar çalışın.
- Kısa, uzun ve farklı sektörlerdeki kişiler için farklı varyasyonlarını hazırlayın.
- Beden dilinizi de kullanın.
- Kartvizit, broşür, numune gibi konuşma sonunda karşı tarafa verebileceğiniz şeyleri hazırda bulundurun.
Toparlanmış bir şirket tanıtım konuşması:
"Şirketim, diğer şirketler için çalışanlarına uzaktan eğitim verebilecekleri mobil uygulamalar geliştiriyor. Uygulamalarımız sayesinde yöneticiler zamanını daha önemli işlerde kullanabiliyor.
Rakiplerimizin aksine, her şirketi yerinde ziyaret ederek tam olarak nelere ihtiyaçları olduğunu belirliyoruz. Bunun sonucunda müşterilerimizin %95'i uygulamanın ilk versiyonundan memnun kalarak kullanmaya başlıyorlar.
Sizin şirketiniz personelini eğitmek için hangi yöntemi kullanıyor?
- (cevap)
Peki, konuyu daha detaylı konuşmak ve bir sunum randevusu istemek için iletişim bilgilerinizi alabilir miyim?"