Yönetim Sistemleri Danışmanlık
Kalite Yönetim Sisteminde Birimler ve Prosesler
Bir Yönetim Sistemi En Basit Anlamda Neleri İçermelidir?
Yönetim sistemleri en küçüğünden en büyüğüne kadar tüm şirketlere uyarlanabilen esnek bir yapıya sahiptir. Bu esnek yapı dahilinde ayrı ayrı birimler olmasa dahi şirket içinde yürütülen pek çok iş ve birim vardır.
Birçok durumda bu işlerin birkaçını bir kişi ya da bir birim yapmaktadır. Görünürde tüm proseslerin sahibi ayrı olmasada şirket bünyesinde aşağıdaki başlıklardaki işler yürütülmekte ve Kalite Yönetim Sistemi(KYS) de bu işleri içermeli ve tanımlamalıdır.
Bu listelerdeki maddeler farklı sektörler için eşanlamlı sektörel terimler ile değiştirilebilir.
- Satış ve Pazarlama
- Müşteriler
- Sipariş Girişi
- Tasarım ve Geliştirme
- Üretim / Hizmet Planlama
- Üretim / Hizmet
- Kalite Kontrol / Güvence
- Nakliye / Hizmet Sunumu
- Müşteri Görüşleri
Yukarda sayılan bu işleri sağlayabilmek için aşağıdaki süreçler tanımlanmalıdır.
- Insan kaynakları
- Eğitim
- Kalite güvencesi
- Kalite Kontrol
- Kalibrasyon
- Muhasebe / Finans
- Satınalma
- Kabul
- Bakım
- Veri Yönetimi
- Yasal & Hukuk
- Program Yönetimi
- Veri Analizi / Yönetimi
- İç Denetim
- Belge ve Kayıt Kontrolü
- Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler
- Müşteri Hizmetleri