Yönetim Sistemleri Danışmanlık
Kalite Çemberlerinin Yararları
Kalite Çemberlerinin Yararları
Mal ya da hizmet üretimini bizzat gerçekleştiren kişilerin kalite ve diğer işletme sorunlarına çözüm getirmek üzere gönüllü olarak kurdukları, düzenli olarak bir araya geldikleri, ortalama 6 - 10 kişilik gruplardır.
Çalışanlar; fikirlerini işle ilgili karşılaştıkları sorunları ve bunlar için düşündükleri çözüm yollarını yönetime en etkili biçimde çember vasıtasıyla aktarabilir.
Çalışanlar; çember faaliyetlerine katılmakla birlikte çeşitli problem teşhisi analizi çözüm ve sunuş tekniklerini içeren bir eğitim programı alacaklardır. Böylece çalışanların yetenekleri daha da gelişecek ve gelecek için daha iyi hazırlanacaklardır.
Çalışanların örgütün karar süreçlerine etkin katılımı sağlanmış olacaktır. Böylece yapılan işlerdeki olası sorun kaynaklarının, işi yapanlar tarafından daha rahat belirlenebilmesi sağlanmış olacaktır.
Çalışanların iş tatminin artması sağlanacaktır.
Çalışanların yaptıkları iş üzerindeki motivasyonlarının artması ve olası sorunların çember çalışmaları ile önlenmesi sonucunda iş güvenliği artacaktır.
KÇ’Ieri ile haftada 1 saat de olsa farklı bir şekilde çalışma olanağı yakalanacaktır. Bu da iş hayatının tek düzelikten kurtulmasına, daha renkli ve canlı hale gelmesine neden olacaktır.
Çalışanların ortak sorunları arkadaşlarıyla teşhis edip ortadan kaldırmaya çalışmaları en yakın çalışma arkadaşlarıyla olan iletişimlerini geliştirecek, birbirlerinin sorunlarını ve dolayısıyla birbirlerini daha iyi anlamalarına neden olacaktır. Böylece daha huzurlu ve mutlu bir çalışma ortamı yaratılmış olunacaktır.